Áldott, aki türelmesen meghallgatja nehézkes szavunkat...
2015. augusztus 29. írta: A rokkant is ember

Áldott, aki türelmesen meghallgatja nehézkes szavunkat...

Marjorie Chappell imája

1.

Áldott, aki türelmesen
meghallgatja nehézkes szavunkat,
mert így rájövünk, hogy
ha kitartóak vagyunk,
meg tudjuk értetni magunkat.

Áldott, aki nem szégyell
nyilvánosan mutatkozni velünk,
és nem törődik a ránk bámuló
idegenekkel,
mert társaságában
mennyi megkönnyebbülés az
életünk.

Áldott, aki sohasem siettet,
és ezerszer áldott, aki nem veszi ki a
munkát a kezünkből,
hogy megcsinálja helyettünk,
mert sokszor csak időre van
szükségünk,
nem segítségre.

Áldott, aki mellettünk áll,
amikor valami újba kezdünk,
mert számára a hibáink eltörpülnek
az eredményeink mellett.

Áldott, aki a segítségünket kéri,
mert a legnagyobb szükségünk arra van,
hogy szükség legyen ránk.

Áldott, aki mindezen cselekedeteivel
bizonyítja számunkra,
hogy nem a sorvadt izomzatunk,
nem a sérült idegrendszerünk tesz
minket egyénivé,
hanem énünk, melyet Isten adott,
és amelyből semmi gyöngeség
nem von le semmit.

2.

Áldottak mindazok, akik tudják,
hogy én is ember vagyok,
és nem várják el tőlem,
hogy szentként viselkedjem,
csak azért, mert sérülten
születtem.

Áldottak mindazok,
akik kérés nélkül is megértenek
minket.
áldottak mindazok, akik elfelejtik
testem tökéletlenségét,
és csak a lelkemet látják.

Áldottak mindazok, akik
Teljes embernek látnak,
egyedülinek és egésznek,
és nem csak egy roncsnak,
a Teremtő tévedésének.

Áldottak mindazok ,
akik olyannak szeretnek, amilyen vagyok,
és nem gondolnak arra,
hogy milyen lehettem volna.

És áldottak az én barátaim,
akiktől függök,
mert ők az én életem tartalma és öröme

Fordította: Nagy R. Ibolya

-------------------------------------------

Nagyobb nyilvánosság előtt Magyarországon először elhangzott Pécsett 2010. szeptember 19-én az Art Para Fesztiválon, ahol sérült emberek mutatták meg magukat és művészetüket. A fesztivál Gála megnyitóján ezt a  verset egy értelmi sérült fiatal szavalta el.

Eredeti megjelenési helye az interneten magyar nyelven (2010-09-21) Kocsis Alajos autizmussal foglalkozó honlapja, ahol sok érdekesség olvasható.

Aki pedig kíváncsi az eredeti angol nyelvű szövegre, itt megtalálja.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://arokkantisember.blog.hu/api/trackback/id/tr287744628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása