Lehetőségautó = lehetőség Soltésznak egy jól hangzó hazugságra
2013. március 11. írta: A rokkant is ember

Lehetőségautó = lehetőség Soltésznak egy jól hangzó hazugságra

 

Több mint 600 fogyatékossággal élő ember már megkapta a gépkocsiszerzési támogatást az új rendszerben, közülük 350-en új autót tudtak vásárolni – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) szociális államtitkára szombaton egy budai Suzuki-márkakereskedésben tartott sajtótájékoztatóján. A sajtótájékoztatón több érintett érdek-képviseleti szervezet képviselője arról beszélt, jelentősen megkönnyíti az életüket, hogy tagjaik jó minőségű gépkocsikhoz juthatnak. A sajtótájékoztató után a média jelenlétében több új Suzukit is átadtak, mások mellett Hegedűs Lajosnak, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnökének. (Hegedűs úr, ezek után epedve várjuk a sorstársak markáns érdekképviseletét e témában!)

Eddig a kormányzati sikerpropaganda. És most egy kicsit nézzünk a számok mögé: mire is oly büszke Soltész szociális államtitkár? A 600 átadott autóra, aminek csupán alig több, mint a fele új? Miközben mintegy 1700-an szerettek volna autóhoz jutni ? Tehát a KÉTHARMAD hoppon maradt.
Ez lenne az a hatalmas siker, amivel tele kell kürtölni a sajtót?

Vagy talán a támogatásra fordított mintegy félmilliárd forintra (a hivatalos adatok szerint 2012-ben erre a célra egymilliárd forintot különített el a kormányzat.)? De a mostani diadalittas bejelentés szerint valamiért ezt a keretet sem sikerült az érintettek – a korábbi évekhez képest jelentősen kibővített körének – lehívni. Vajon miért?

Ehhez képest a sokat és joggal kritizált régi rendszer a rugalmasság netovábbja. Az a rendszer, ahol egy kérelmező ugyan csupán 300 ezer forint kedvezményhez juthatott hozzá, de azt nem csak a „mi autónkra” fordíthatta, nem kellett hozzá kötelezően (!) eladósodnia, és ami a lényeg: párszáz autó megszerzésének lehetőségét senki nem hazudta hatalmas sikernek. Ugyanis 2001-ben még azt kritizálta a sajtó, hogy „csak minden hetedik évben lehet autóvásárlási támogatást kérvényezni, viszont léteznek még olyan 1991-92-es (!) igények is, amelyek teljesítése tíz év múltán is csak folyamatban van, mivel a költségvetés évente összesen négymilliárd forintot költ közlekedési támogatásokra (szerzési, átalakítási és autóhasználati címen), így a hatvanötezer várományos közül idén is jó, ha öt-hatezer jogosult gépjárművásárlását tudják támogatni.”

Még egyszer a számok:

2001 előtt 2013
"csak” 5-6 ezer db/év körülbelül 600 db/év
négymilliárd ft/év  (elvileg) egymilliárd (gyakorlatilag) félmilliárd ft



A kormányzati propaganda szöveg mellé egyébként a MEOSZ-vezetők hozzáállása abszolút felnő. Cinizmusuk nem ismer határokat, a lényeg, hogy nekik minden szép és jó legyen, a rokkant (kis)emberek meg le vannak...
A kedvencem a témában dr. Derera Mihály úr örökbecsű bon mot-ja: „Most is csak azt mondom: aki jómódú és nem kerekesszékes, vágjon bele. A többiek: csak óvatosan!"

dererat_megvettek.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://arokkantisember.blog.hu/api/trackback/id/tr485128219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.